جدایی نادر از سیمین رکورد دار سالن سینما در فرانسه
کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

 

 


سینمای ما- حسین لامعی:

جدایی نادر از سیمین در حالی از روز چهارشنبه گذشته اکرانِ خود در سینماهای فرانسه را آغاز کرد که از حیثِ تعداد سالن‌های نمایش، رکورددار فیلم‌های ایرانیِ اکران شده در فرانسه - در طولِ تاریخ - است.


این فیلم از روز چهارشنبه در ۱۰۶ سالنِ سینما نمایش خود را آغاز و از هفته دوم، این تعداد به ۱۴۶ سالن می‌رسد.


پیش از این «درباره الی»، ساخته پیشینِ فرهادی نیز تنها با ۵۰ سالن در فرانسه به نمایش عمومی درآمده بود. به نظر می‌رسد اقبالِ گسترده‌تر و کم نظیر جشنواره برلین و منتقدانِ فرنگی به جدایی نادر از سیمین، عاملِ خیزشِ غافلگیر کننده این فیلم در نمایش عمومی‌اش در سراسر جهان شده باشد.


تا به اکنون «سفر قندهار» ساخته محسن مخملباف، با ۳۴۰ هزار تماشاگر؛ همچنان پرتماشاگر‌ترین فیلم ایرانیِ به نمایش درآمده در فرانسه است.


«کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» ساخته بهمن قبادی؛ با ۲۵۰ هزار تماشاگر؛ پس از صفر قندهار؛ پرتماشاگر‌ترین فیلم ایرانیِ به نمایش درآمده در طی این سال‌های اخیر می باشد.



حال باید دید فیلم تحسین شده اصغر فرهادی با در اختیار داشتنِ بیشترین میزان سالن‌ها و تبلیغاتِ یک فیلم ایرانی در این کشور، آیا می‌تواند رکوردهای تعداد تماشاچیِ آثار ایرانی - لااقل در این سال‌ها - را هم در آن جابجا کند؟ رکوردی که اگر توسط این فیلم شکسته شود، قطار موفقیت‌ها و رکورد شکنی‌های این فیلم را را کامل‌تر و دست نیافتنی‌تر خواهد کرد.


از سویی دیگر، این فیلم در سایت الو سینه - که در حکمِ آی ‌ام دی بیِ فرانسوی زبان‌ها قرار دارد - موفق به کسبِ امتیاز کم سابقه ۶. ۴ از ۵ ؛ از نویسندگان و کارشناسانِ سینماییِ ۱۸ نشریه این کشور شده است. بسیاری از این نشریات، در حالی به فیلم فرهادی امتیاز ۵ را اعطا کرده‌اند که مدت‌ها به فیلمی این امتیاز را نداده بودند. باید تا پایانِ اکرانِ جدایی نادر از سیمین در فرانسه و آغاز نمایش‌اش در دیگر کشورهای مهمِ اروپا، یعنی انگلیس و آلمان نشست و دید که آیا این مطرح‌ترین فیلمِ این سال‌های اخیر سینمای ایران، موفق به ثبتِ موفقیت‌های بیشتر دربین مخاطبان خارجی خاهد شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 22 خرداد 1390برچسب:, :: 21:36 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 570
بازدید کل : 19309
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین